Chinese (zh-CN)

Name
Biography

  竹内结子,日本女演员。中三结束的暑假,与朋友在原宿逛街时被星探发掘,进入SD事务所。1996年10月17日首部演出的电视剧《新木曜の怪谈Cyborg》中饰演今村优香,与堂本光一合作,令人印象深刻,

  1999年主演的晨间电视小说《明日香》大受好评,在经历若干配角的演绎经历后,终于在2001年开始绽放光芒。同年接连出演三部电视剧,SD捧她的决心已经非常明显,三部戏都是跟杰尼斯旗下的当红男星合作,与天团成员,SMAP队长中居正广合演《白影》,平均收视20.16%,收视与口碑俱佳,与长濑智也合作的《女婿大人》里,善良可爱的小樱也为她赢得不少人气,与堂本刚合作的《热血教师》里。最大的受益大概就是认识了小刚这个“弟兄”。

  2002年结子第一次主戏,而且还是可以称为是人气象征的月九,《午餐女王》里的夏美用完美的笑容征服了观众,也为了赢得了笑颜女王的称号,而竹内结子也开始向大萤幕发展,她的事业也越来越顺利,04年可谓是结子最红的一年,与木村拓哉合作的PRIDE风靡一时,竹内结子饰演的AKI亦为无数观众所称道,电影《现在,就想见你》票房高达47亿日元,是当年日本电影票房季军,将她的事业推上一层楼。人气暴涨的同时,她的演技也备受推崇,甚至有日本电影人公开表示“今后的日本电影界需要靠她来背负”。

  2005年5月竹内结子公开了与人气歌舞伎演员中村狮童交往的事实、并承认当时已怀孕三个月。此后,二人于6月提交结婚申请。竹内于同年11月诞下一男孩。但次年7月中村狮童因酒后驾车且无视信号灯被警察当局拘留时,被发现女优冈本绫也同车。以此为“裂痕”夫妇二人进入分居状态,之后,两人一直持续在离婚协议的状况。竹内结子也在2007年正式回归演艺圈,令人欣慰的是,竹内结子并没有像其他离婚复出的女艺人一样举步维艰,首部作品,电影《三轮车之犬》好评如潮,横扫日本影坛各大奖项,复出之路可谓一片坦荡。2008年再度出演月九剧《没有玫瑰的花店》,该剧为冬季档收视冠军,成就又一经典。现在的她已经将事业重心转向电影界。

English (en-US)

Name
Biography

Yuko Takeuchi (竹内 結子 Takeuchi Yūko, born April 1, 1980 in Saitama, Saitama, Japan) was a Japanese actress. She made her big break with NHK's Asadora television series Asuka and JT Green's commercial. She has gone on to star in many TV shows, movies, and commercials.

French (fr-FR)

Name
Biography

Korean (ko-KR)

Name
Biography

(sv-)

Name

Yûko Takeuchi

Biography

You need to be logged in to continue. Click here to login or here to sign up.

Can't find a movie or TV show? Login to create it.

Global

s focus the search bar
p open profile menu
esc close an open window
? open keyboard shortcut window

On media pages

b go back (or to parent when applicable)
e go to edit page

On TV season pages

(right arrow) go to next season
(left arrow) go to previous season

On TV episode pages

(right arrow) go to next episode
(left arrow) go to previous episode

On all image pages

a open add image window

On all edit pages

t open translation selector
ctrl+ s submit form

On discussion pages

n create new discussion
w toggle watching status
p toggle public/private
c toggle close/open
a open activity
r reply to discussion
l go to last reply
ctrl+ enter submit your message
(right arrow) next page
(left arrow) previous page

Settings

Want to rate or add this item to a list?

Login