Chinese (zh-CN)

Title

17小时

Taglines

Overview

影片讲述了发生在1981年2月23日西班牙的一场军变未遂事件。1975年军事独裁统治随着弗朗哥的去世而终结,国王胡安·卡洛斯重新坐上了王位,但人们期望已久的新生活由并没有很快到来。1981年2月23日下午6时许,西班牙众议院正在对首相候选人进行投票表决,这时约200名荷枪实弹的民防军官兵包围了议会大厦,包括全体阁员和各党主要领导人在内的300多名众议员全部被扣为人质。

1h 40m

English (en-US)

Title

Taglines

Overview

The failed coup d'état of February 23, 1981, which began with the capture of the Congress of Deputies and ended with the release of parliamentarians, put at serious risk the Spanish democracy.

1h 45m

French (fr-FR)

Title

Taglines

Overview

Une reconstitution du coup d'Etat manqué du lieutenant-colonel de la Garde civile Antonio Tejero du 23 février 1981 qui visait à instaurer une junte militaire en Espagne à la place du régime constitutionnel mis en place en 1978.

1h 37m

Korean (ko-KR)

Title

Taglines

Overview

Portuguese (pt-BR)

Title

Taglines

Overview

O golpe de estado fracassado de 23 de fevereiro de 1981, que começou com a captura do Congresso dos Deputados e terminou com a libertação dos parlamentares, colocou em sério risco a democracia espanhola.

Russian (ru-RU)

Title

23-Ф

Taglines

Overview

Фильм рассказывает о попытке государственного переворота в Мадриде 23 февраля 1981 года, когда подполковник Антонио Техеро захватил дворец Конгресса с целью восстановить диктаторский режим в стране.

Spanish; Castilian (es-ES)

Title

23-F: la película

Taglines

Overview

El fallido golpe de Estado del 23 de febrero de 1981, que comenzó con la toma del Congreso de los Diputados y terminó con la liberación de los parlamentarios, puso en grave riesgo la democracia española. Mientras Tejero y sus hombres mantenían como rehenes a los diputados, el Rey, desde su despacho, intentaba contener al ejército y organizar las fuerzas civiles. En medio, un complejo entramado donde Milans y Armada movían los hilos. Al fondo del escenario, España entera vivía pendiente de la radio y la televisión. '23F' es la historia de tres golpes: el de Milans, el de Armada y el de Tejero. El golpe fracasa cuando Tejero empieza a entender que ha sido utilizado.

1h 45m

Spanish; Castilian (es-MX)

Title

23-F: la película

Taglines

Overview

El fallido golpe de Estado del 23 de febrero de 1981, que comenzó con la toma del Congreso de los Diputados y terminó con la liberación de los parlamentarios, puso en grave riesgo la democracia española. Mientras Tejero y sus hombres mantenían como rehenes a los diputados, el Rey, desde su despacho, intentaba contener al ejército y organizar las fuerzas civiles. En medio, un complejo entramado donde Milans y Armada movían los hilos. Al fondo del escenario, España entera vivía pendiente de la radio y la televisión. "23F" es la historia de tres golpes: el de Milans, el de Armada y el de Tejero. El golpe fracasa cuando Tejero empieza a entender que ha sido utilizado.

You need to be logged in to continue. Click here to login or here to sign up.

Can't find a movie or TV show? Login to create it.

Global

s focus the search bar
p open profile menu
esc close an open window
? open keyboard shortcut window

On media pages

b go back (or to parent when applicable)
e go to edit page

On TV season pages

(right arrow) go to next season
(left arrow) go to previous season

On TV episode pages

(right arrow) go to next episode
(left arrow) go to previous episode

On all image pages

a open add image window

On all edit pages

t open translation selector
ctrl+ s submit form

On discussion pages

n create new discussion
w toggle watching status
p toggle public/private
c toggle close/open
a open activity
r reply to discussion
l go to last reply
ctrl+ enter submit your message
(right arrow) next page
(left arrow) previous page

Settings

Want to rate or add this item to a list?

Login