Translations 2

English (en-US)

Name
Biography

Ángel Garasa was born on December 12, 1905 in Madrid, Spain as Ángel Garasa Bergés. He was an actor, known for El padrecito (1964), Los tres mosqueteros (1942) and A Quixote Without La Mancha (1969). He died on August 27, 1976 in Mexico, Distrito Federal, Mexico.

Spanish; Castilian (es-ES)

Name
Biography

(Madrid, 12 de diciembre de 1905 – Ciudad de México, 27 de agosto de 1976) fue un actor español que emigró a México en 1937 huyendo de la Guerra Civil Española.

En México, en 1937, inició su carrera de actor trabajando con artistas como Cantinflas, actor con quien realizó, tal vez, la mayoría de sus películas de comedia, entre ellas, A volar joven, El señor fotógrafo, Caballero a la medida, entre otras, en la etapa de películas en blanco y negro; así como El ministro y yo y El padrecito en la etapa de películas en color. Asimismo trabajó al lado de actores como Fernando Soler, Andrés Soler, Domingo Soler, Jorge Negrete, y Pedro Infante. También con actrices como Sara García, María Félix, Gloria Marín, y Miroslava Stern. Además, trabajó en el teatro, la radio y la televisión. Fue uno de los fundadores de la Academia Mexicana de Artes y Ciencias Cinematográficas

En la década de 1970 trabajó en varias películas con María Elena Velasco "La India María" como Pobre pero honrada, Algo es algo, dijo el diablo, y Duro pero seguro y en actuaciones especiales con Maribel Fernández "la Pelangocha", Jorge Lavat, Alfonso Zayas y Pancho Córdova.

En 1976 murió a causa de cáncer de pulmón en la Ciudad de México a la edad de 70 años. Sus restos descansan en el Panteón Jardín, Lote de ANDA en la Ciudad de México.

You need to be logged in to continue. Click here to login or here to sign up.

Can't find a movie or TV show? Login to create it.

Global

s focus the search bar
p open profile menu
esc close an open window
? open keyboard shortcut window

On media pages

b go back (or to parent when applicable)
e go to edit page

On TV season pages

(right arrow) go to next season
(left arrow) go to previous season

On TV episode pages

(right arrow) go to next episode
(left arrow) go to previous episode

On all image pages

a open add image window

On all edit pages

t open translation selector
ctrl+ s submit form

On discussion pages

n create new discussion
w toggle watching status
p toggle public/private
c toggle close/open
a open activity
r reply to discussion
l go to last reply
ctrl+ enter submit your message
(right arrow) next page
(left arrow) previous page

Settings

Want to rate or add this item to a list?

Login