Translations 3

Chinese (zh-CN)

Name
Biography

光头、小圆眼,荒川良良的长相和“帅”、“酷”这类词搭不上半点边,要说“可爱”也勉强得很。但这位其貌不扬的演员却以其独特的气质和不俗的演技赢得了大批粉丝的追捧,可谓日本的第一“丑星”。

荒川良良成为演员应该说是出于偶然,小时候的他从来没做过演员梦。

1997年,荒川来到东京还不久,靠打零工度日。一天,一起打工的女孩邀他同去看话剧,这是荒川良良与大人计划剧团的初次邂逅。那天,荒川拿到了一张话剧试镜选拔宣传单,该剧是大名鼎鼎的松尾铃木的作品。同去观演的朋友建议他去试试。虽然觉得八成会落选,但荒川还是递交了自己的简历。没想到表演世界的大门就此被他推开,荒川通过了试镜、当上了话剧演员,并获得了同行的承认。最初,荒川并没有明确的归属,处于有人招就去、有戏演就上台的状态。曾经共事过的演员请他加盟一部新戏,荒川就去了,演出那天松尾铃木正好去看戏,他很欣赏荒川,便邀他加入大人计划。

大人计划是日本最有名的小剧场演出团体之一。团长是擅长编剧的松尾铃木,旗下有宫藤官九郎、阿部隆史等众多名角。荒川良良成为剧团一员后很快崭露头角。并随即踏入了影视圈,频频在电视荧屏和大银幕上露面。他演过数不清的影视作品,虽然他的角色通常是戏份不多的小配角,但他的表演往往能令小角色具有不亚于主角的光芒。拥有卓越个性和特殊存在感的荒川良良是一名不可多得的演员,塑造了众多非他莫属的影视形象。

2008年,荒川初次成为银幕男一号,主演了荒诞喜剧片《完全没问题》,活跃度又进一步提升。

English (en-US)

Name
Biography

Korean (ko-KR)

Name
Biography

You need to be logged in to continue. Click here to login or here to sign up.

Can't find a movie or TV show? Login to create it.

Global

s focus the search bar
p open profile menu
esc close an open window
? open keyboard shortcut window

On media pages

b go back (or to parent when applicable)
e go to edit page

On TV season pages

(right arrow) go to next season
(left arrow) go to previous season

On TV episode pages

(right arrow) go to next episode
(left arrow) go to previous episode

On all image pages

a open add image window

On all edit pages

t open translation selector
ctrl+ s submit form

On discussion pages

n create new discussion
w toggle watching status
p toggle public/private
c toggle close/open
a open activity
r reply to discussion
l go to last reply
ctrl+ enter submit your message
(right arrow) next page
(left arrow) previous page

Settings

Want to rate or add this item to a list?

Login